THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

zaterdag 24 september 2011

Laatste dag in Miami

Vandaag de laatste volle dag in Miami en hebben we een ontbijtje gedaan bij de IHOP. Was wel lekker en zijn daarna weer terug gelopen naar het hotel en alles gepakt wat we mee wilde vandaag.

Op naar de Tamiami Trail en richting de Miccosuki. Daar aangekomen na een hele lange rechte weg zijn we even uitgestapt en in het winkeltje gekeken.

Naast hun zat de Shark Valley en zijn daar even naar toe gereden. Aangezien het ook een gedeelte is van het National park was ons bonnetje van een paar dagen geleden everglades nog geldig voor toegang. Scheelde weer 10 dollar. We hebben daar een tramtour gedaan van 2 uur en hebben ondanks the Wet season toch nog aardig wat Gators gezien.

Ook een great Egret hebben we gezien en een blauwe reiger. Onderweg kwamen we in een fikse regenbui, gelukkig zaten we in een tram maar ook daar werden we aarig nat. Tram was namelijk open aan de zijkanten…. gelukkig hadden wij een bank voor ons alleen en konden we naar het midden schuiven zodat we niet zo heel nat werden. De mensen aan de zijkanten waren soaked.

Dit is een zogenaamde hogergelegen bosgedeelte hier kunnen dieren droog staan als het wetseason is.

Halverwege de trail kan je uitstappen en naar een uitkijktoren… Het regende nog steeds en eigenlijk waren we uitgestapt maar toch maar weer terug. Tot een paar medetrammers terug kwamen en even verderop was een klein pad en daar waren twee Big Gators gespot. Het regende nog steeds aardig en ook wat onweersklappen dus ben ik met twee fototoestellen uit de tram gesprongen naar het pad gerend en geprobeerd ze op de foto te zetten… EN dat is redelijk gelukt alleen werd zeiknat dus weer terug gerend en in de tram bekeken. Die van Heleen waren niet zo goed dus hup maar weer teruggerend en het toestel stond verkeerd en dus zonder flits na een paar keer kwam ik erachter dat het knopje verkeerd stond dussss…maar toen was gator 1 net weggelopen… nou ja waren ook wel leuk.

Aardig nat wachten we op de mensen die wel zo heldhaftig waren om de toern op te gaan en daarna zijn we verder gereden… Deze trail kan je trouwens ook lopend doen al zou ik dat niet geheel doen… maar ook met de fiets en aardig wat mensen waren hier aan het fietsen…

Verderop kwamen we nog een anhinga vogel tegen eerst een vrouwtje.. Die hebben een bruine nek en mannetjes zijn helemaal zwart

Een babygator en een garpvis eronder dat was zo ongeveer het laatste wildlife wat we gezien hebben en de tour was over..

Op naar de auto en weer onderweg de Tamiami trail over naar de Dolphin Mall…man wat is dat ding groot. Ook hier nog wat kunnen scoren onder andere nog een net t-shirt en wat nettere schoenen voor op de cruise.

Old Navy, Converse, Gap en Payless schoenen hebben weer wat aan mij verdient. Eerst even snel wat eten en dat werd uiteiondelijk KFC waar ik een BBQ honey snacker en een Oreo pie op heb jammie.

Tijd om naar het hotel te gaan want we wilde nog wassen en niet te laat gaan slapen zeker voor mij want morgen moeten we vroeg weg richting Port Canaveral om aan boord te gaan van de Disney Dream.. Hierdoor even geen updates na vandaag maar vanaf de 29e zouden we weer gewoon online moeten kunnen zijn. En komen de aankomende 4 dagen in 1.

Tot Snel

1. Gave foto's van de gators op het pad, heel veel plezier op de Disney Dream, wanneer jullie weer online zijn ...zullen wij ook wel ergens van de Floridiaanse zon genieten...

Rick en Mandy

2. Mooie foto's hoor van al dat wildlife. En nu is het dan tijd om te gaan cruisen. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen van deze cruise. Ik wens jullie dan ook ontzettend veel plezier.

3. Leuk dat jullie zoveel gators gezien hebben. Dat maakt het bezoek aan de Everglades toch af.
    Veel plezier op de disney Dream, we kijken uit naar de update..
    Groet Christa

4. Zo zeg, wat een mooie foto's van die Gators, lijkt me niet echt geschikt om daar even gezellig te gaan wandelen...
    Veel plezier op de "Dream"

5. Ondanks de regen een mooie dag gehad in Shark Valley, mooie foto´s ook. Veel gators gezien.